IT dla zarządzających w przemyśle
Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Strategia komunikacji wewnętrznej Działu Utrzymania Ruchu w systemach CMMS

-- poniedziałek, 30 wrzesień 2013

Komunikacja to podstawa efektywnego zarządzania Działem Utrzymania Ruchu (DUR), niezależnie od jego wielkości. Ma istotny wpływ na kulturę organizacji, kulturę techniczną (którą w tej specyficznej organizacji uważam za najistotniejszą ) i na globalne wskaźniki sprawności. Komunikacja to niezbędny i stale występujący składnik we wszystkich procesach zachodzących w obszarze DUR: od analizy, przez podejmowanie decyzji, realizację, sprawdzenie skuteczności podjętych działań i wnioski kolejnych usprawnień. Komunikacja zmienia pojedyncze osoby i ich „ograniczony zakres rozumienia występujących zjawisk” w zespół, który maksymalnie wykorzystuje wspólną wiedzę i doświadczenie z wielu punktów widzenia. Należy pamiętać, że komunikacja jest procesem wielokierunkowym.

Niestety, brakuje poważnych opracowań na ten temat. Oczywiście można wykorzystać założenia gier i zabaw zespołowych jako wytyczne zachowań komunikacyjnych zespołu DUR. Lecz nadal nie zmienia to faktu, że nieliczne narzędzia wspomagające pracę DUR uwzględniają fakt istnienia wewnętrznej komunikacji DUR jako krytyczny i niezbędny element organizacji DUR. Wszyscy wiemy, że musimy pracować razem, ale co to oznacza? Kto, kogo, kiedy i o czym ma powiadomić? Jakie relacje mają występować i jaką formę mają przyjąć? Jak opisać taki proces w środowisku, które z założenia jest niestabilne? Jakimi narzędziami się posługiwać?

Jedną z metod usystematyzowania ról i przepływu informacji jest matryca RASIC, która definiuje pięć różnych zakresów odpowiedzialności: R (Responsible) – odpowiedzialny, A (Accountable) – zatwierdzający, S (Support) – wspierający, I (Informed) – informowany, C (Consulted) – konsultant.

Tyle teorii, a jakie ma to przełożenie na praktyczne zastosowanie? Systemy CMMS angażują dużą liczbę użytkowników na różnych etapach realizacja zadania, na różnych stanowiskach w hierarchii służbowej. Pojawia się więc znacznik pracy zespołowej. Osoby te mają do wypełnienia określone zadanie, czyli pojawiają się role. Wniosek – system CMMS musi umożliwiać definiowanie ról i zadań dla uczestników danego procesu.

Autor: Jakub Chylewski, analityk/wdrożeniowiec, SUR-FBD


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Konferencja SAFETY 2019
2019-10-24 - 2019-10-24
Miejsce: Wrocław
WARSAW INDUSTRY WEEK 2019
2019-11-13 - 2019-11-15
Miejsce: PTAK WARSAW EXPO

Katalog

ANT Sp. z o.o.
ANT Sp. z o.o.
Wadowicka 8A
30-415 Kraków
tel. +48 12 296 50 40

ACaRS Sp. z o.o.
ACaRS Sp. z o.o.
Fabryczna 17/7
31-553 Kraków
tel. 12 307 11 05

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2019 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce